DistanceRunning.dk

Onlinebaseret træning og coaching for den ambitiøse løber

Gør det modsatte af, hvad du plejer, og få skarpe resultater.

Opskriften på bedre løbetræning skal ofte findes i at gøre det modsatte af, hvad man ellers skulle tro var det rigtige. 

Pro Træner & Coach, Thomas Vidø ("Coach T"), advarer her mod hård træning, udstyr, moderne løbesko, store skridt, og 'energidrik'. 

Forvirret? Så se med i indslaget her og få 5 skarpe tips til din løbetræning. God fornøjelse!

  • “Udviklingen har været meget hurtigere med Thomas (Coach T). Men 'arbejdsbyrden' føles faktisk mindre...”

    PR på 10 km skåret ned med 4½ min. fra 43:34 til 38:57. Maraton forbedret med 30 minutter.

  • “Noget af det bedste er, at jeg har forstået logikken ved fx at lære at løbe hurtigt UDEN at træne højt tempo hele tiden.”

    5 km på 17:59 og halvmaraton på 1:25

  • “Allerede efter 4 uger med struktureret træning mærkede jeg fremskridt, og mit løb blev nemmere for mig. Jeg blev hurtigere!”

    Maratonløber (PR: 2:35) og dansk mester i forhindringsløb (OCR)

  • “Jeg plejede at løbe med pronations-kile i mine sko. Det gør jeg ikke mere. Nu er det helt flade sko. Det er fedt at løbe i.”

    Ultraløber (90 km på 9:36:28) og 5 km på 18:13

  • “Trænede samme mængde for et år siden, hvor jeg løb en langt dårligere tid end i dag.”

    Fra 3:26 til 2:57 på maraton på ét år

  • “Jeg troede aldrig nogensinde, at jeg kunne løbe et halvmaraton i pace 4:28/km! Også fedt at kunne løbe en hurtig 5'er :)”

    5 km på 20:15 og halvmaraton på 1:34

  • “Det eneste, jeg fokuserer på, er at følge min skræddersyede træningsplan fra Coach T. Så går alt, som det skal.”

    Fra 2:01 til 1:45 på halvmaraton

  • “Tidligere fyldte jeg mig meget med geler og den slags. Med Coach T's træning er jeg blevet ret stor tilhænger af fedt som primær energi-ressource.”

    8 stk. PR med skræddersyet træning, senest 3:26 i Nice Marathon

  • “Førhen døjede jeg ofte med skinnebensbetændelse og fibersprængninger. Gennem arbejdet med KAPA-teknik løber jeg nu helt skadefri!”

    Fra 1:43 til 1:29 på halvmaraton, 5 km på 19:22